Пътуване с кемпер

Да пътуваме с кемпер цялото семейство бе отдавнашна наша мечта. Сбъдването и – нещо като Коледа, Нова година и Великден заедно. Такава радост и ентусиазъм отдавна не се бе генерирала преди, по време и след като приключи цялото събитие. Със сигурност дълго време ще си говорим за него и ще разказваме за нашите преживелици. То обаче нямаше да може да осъществим без съдействието на Кемпери БГ, от които наехме кемпера. За тях и техните услуги ще разкажа малко по-долу.

Още докато подреждахме кемпера, не можех да си прикрия усмивката от това, което ни очакваше. Децата направо пощуряха и започнаха да планират кой къде ще спи и къде ще стои. Соня показваше малко по-предпазливо ентусиазма си, но и тя не можеше да скрие тръпката от предстоящото пътуване.

Нашият първи трип с кемпер

Едно от основните предимства на пътуването с кемпер е че може човек да действа доста по-спонтанно от традиционната почивка. Няма нужда от предварителни резервации, пристигане в определени часове, съобразяване с чужд график. Макар и да имахме кемпера само за 4 дни искахме да ги “изцедим”, колкото може повече. Като първа спирка предвиждахме термалния къмпинг Велинград. След него искахме да стигнем някои от все още незасегнатите от застрояване плажове по нашето черноморие.

Във Велинград се добрахме едва към 22:00 часа, но бяхме любезно посрещнати от охраната, който все още държеше минералния басейн непокрит зарад нас. От кемпера скочихме направо в топлата вода. Беше божествено. Децата и аз се киснахме поне 40 мин, преди да се оттеглим в кемпера за заслужена почивка.

За следващата сутрин имах идея да покарам сам колело из района. Насочих се към село Света Петка по пътя към Юндола. Доста ме узори продължителното 11км. изкачване. За сметка на това бях възнаграден с още по-продължително спускане и прекрасни родопски панорамни гледки.

Обратно в къмпинга, видях децата вече да вилнеят в басейна, сприятелили се с две други деца. Време за закуска и релакс. Идеята бе да дочакаме обявения следобеден дъжд и да се отправим към морето, но времето бе чудесно и нямаше изгледи за дъжд. Решихме да удължим престоя до сутринта. До края на деня прекарахме в къпане, лежане, разходки, ядене и пак къпане.

Още преди изгрев слънце вече бях на път към морето. Соня и децата спяха в кемпера. Исках да стигна до към 10:00 на някой хубав малолюден плаж, където да прекараме деня. Първият опит на Иракли не бе особено успешен, поради факта там, че там пътя е преграден от частна собственост. Нямах намерение да си развалям деня и продължихме още малко на север до плажа край къмпинг Чайка. Самият къмпинг не изглеждаше особено приветлив, но за сметка на това плажът бе страхотен. А дори и не бях чувал за него преди това. Паркирах кемпера на около 100м от плажа и се спуснахме пеша до него. На километричния плаж южно от Обзор имаше едва десетина души. Идилията бе пълна. Децата се заиграха в пясъка, Соня се излегна да събира витамин Д, а аз се покъпах доволно в хладната, но приятна вода. И така няколко часа.

Следобеда се замислихме за база за пренощуване. От близките опции се спряхме на къмпинг Шкорпиловци, на около 40 мин от нас. Изборът бе много добър. Попаднахме на нов, добре поддържан, приветлив къмпинг с симпатични, мили и отзивчиви собственици. Не пропуснахме и там къпане в морето преди вечеря.

Сутринта отново започна с кратка велоразходка по продължение на най-дългия плаж (12 км. плажна ивица) у нас заедно с Ема. Плажът там наистина е безкраен. Докъдето се простира погледа, все плаж, дюи и море. Жалко, че досега не знаех много за плажовете в този район. Тук застрояването (макар и да го има) не е фрапантно, а ландшафта доста приятен.

През деня направихме отново семеен плаж, докато тъмни облаци не доближиха значително. Бърз обяд и стягане на багажа, преди да се изсипе пороя над главите ни. Но вече бяхме на сигурно и топло място в кемпера, обратно на път към София.

Предимства на пътуване с кемпер

Предимствата да се пътува с подвижна къща са много. Аз, разбира се, не мога да говоря за тях като дългогодишен експерт, но дори и тези няколко дни потвърдиха очакванията ми:

• Пълна свобода кога и къде ще отпрашим. Без съобразяване с работни времена, време за настаняване и пр.
  • Много по-голяма свобода за пътуващите по време на пътуване. Децата могат да играят игри на масата (разбира се вързани с колани), могат да хапнат нещо от хладилника, да спят. Пътуването преминава далеч по-леко.
  • В сегашната ситуация с Ковид-19, пътуване с кемпер е сред най-сигурните възможности за почивка от гледна точка на риск от заразяване.
  • Може да се храни и нощува практически навсякъде – а места с прекрасни гледки в България – с лопата да ги рине човек. Първата вечер на път за Велинград децата огладняха. Спряхме на отбивка преди Варвара, наслаждавайки се на красив залез по време на вечеря.
  • MotorHome Office – може дори да се работи и пътува едновременно. У нас мобилното покритие е повече от добро и без проблеми могат да се провеждат и видео разговори от (почти) всяка точка.
  • Прекарваме повече време заедно като семейство – няма други стаи, няма обичайните удобства на хотел. За сметка на това качеството на времето прекарано заедно нараства.
  • Готвим си каквото и когато пожелаем – без неприятни изненади от непознати ресторанти, без дебели сметки.
  • Място за много багаж и джажи – всичко необходмо за продължителна активна почивка може да се побере в кемпера – колела, SUP, къмпинг оборудване, топки и т.н.
  • Хранене на въздух под навеса – едно от най-приятните неща бе закуска, обяд и вечеря под тентата на кемпера. Усещането да се храним навън на чист въздух с гледка към морето, към термалния басейн или към дива природа карат човек да се слее с околния свят.
  • Може да посрещате гости в кемпера на кафе/чай

Насоки за новаци (като нас)

Разбира се, освен неоспоримите предимства, трябваше в движение да учим и нови неща, специфични за пътуването с кемпер. Много разчитахме на съдействието на Кемпери БГ да улеснят навлизането ни в този нов за нас начин на пътешестване:

• Контрол върху източниците на енергия, консумация на вода и грижа за резервоара за отводни води и тоалетна.
  • Внимание с по-големите габарити на кемпера при пътуване, паркиране и други маневри.
  • Зареждане на резервоара, защото не се знае на къде ще ни отвее вятъра
  • Добро подреждане и уплътняване на багажа, за да се намали шума при пътуване.
  • Надеждна информация за къмпингите и местата за отсядане. Някои от дивите и красиви плажове са с по-труден достъп – осведомете се дали и как се стига до тях. Проверете и къмпингите, понеже някои от тях у нас са останали на нивото, от когато са били изградени.

За новите мечти

Това пътуване с кемпер едва ли ще остане последно. Както е известно апетита идва с яденето, а ние едва хапнахме първата хапка. Тя се услади. Много се услади. Сега вече гледам напред и даже се осмелявам да търся варианти за кемпер. Сигурен съм, че един ден – рано или късно – пътуване с кемпер ще стане редовно. До тогава ще разчитаме нашите приятели от Кемпери БГ. В главата ми се въртят толкова много идеи за пътуване с кемпер, че едва ли този живот ще е достатъчен да ги осъществя.

За Кемпери БГ

Както вече споменах, едва ли това приключение щеше да се осъществи без съдействието, съветите и насоките на Кемпери БГ. Тази нова на нашия пазар компания е създадена от любители на пътешествията и къмпингарството. Основната дейност е продажба и отдаване под наем на кемпери.

Кемпери БГ работи съвместно с финландските си партньори от Touring Cars за разширяване мрежата от локации, от които можете да стартирате вашата мечтана почивка на колела. България е дванадесетата държава в Европа, в която веригата предлага петзвездни ваканционни наеми и висококачествени туристически услуги с автопарк от 560 премиум кемпери.

Кемпери БГ е представител за България на Hobby най-голямата фабрика за производство на кемпери и каравани в Германия. Също така фирмата е оторизиран дилър на Reimo, от където можете да закупите всякакви резервни части и аксесоари за кемпери и къмпинг оборудване.

Преди наемане минах инструктаж от над 1 час, за да се запозная с обслужването на кемпера (все пак ми е за първи път), както и да намеря отговори на многобройните въпроси, които изникваха в главата ми. Заслужава си да спомена, че кемперите се получават напълно изчистени, заредени и дезинфекцирани. Посудата, къмпинг оборудването и всякакви маркучи, кабели, трансформатори и пр. са подготвени за ползване. Когато по време на краткото ми пътуване се наложи да се допитам до Радо, собственик на Кемпери БГ, той винаги бе отзивчив и в помощ.